Go back to the list

The Catalan Agency of Cultural Heritage manages cultural sites in the province of Catalonia, including The Museum of Archeology of Catalonia (MAC). They are now seeking a contractor to provide Video Mapping and Projection for the new permanent exhibition, "Imperium", at MAC. They require eight video mappings, seven of which use the heritage objects themselves as a projection base and create a video mapping map projected on a surface with relief. The estimated contract value is €32,100.

CONTRACTACIÓ VÍDEO MAPPING EXPOSICIÓ IMPERIUM

El videomapping, també conegut com a mapping audiovisual o projection mapping, és una tècnica de projecció audiovisual que permet presentacions sorprenents i distintives creant una il·lusió òptica o efecte "màgic" davant del públic que pot donar vida a objectes inanimats o millorar significativament la seva aparença. És obvi que per utilitzar aquesta eina amb eficàcia, necessitem la contractació d’un equip creatiu amb coneixements tècnics especialitzats.

El Museu d’Arqueologia de Catalunya (mac) vol incorporar l'ús d'aquesta tècnica d'avantguarda en la planificació de l’exposició permanent Imperium. Històries Romanes. Aquesta mateixa tècnica ja s’havia treballat en el mosaic del circ de l’exposició permanent i en l’exposició temporal l’enigma iber, assolint un alt nivell de satisfacció en els visitants. El tractament dels objectes exposats mostra els objectes dins d’un context divulgatiu organitzat i articulat mitjançant un discurs genèric lineal. El que no permet l’actual museografia és destacar i donar a resposta a la interpretació del text llatí d’algunes de les seves peces més singulars. És per aconseguir incrementar el coneixement del patrimoni i millorar l’experiència dels usuaris/visitants del Museu que es proposa el desenvolupament d’un projecte de vídeo mappings que utilitzi com a base el ric patrimoni arqueològic exposat, contextualitzi el relat expositiu els objectes amb els texts llatins originals, creant com a resultat unes experiències més enriquidores.

La selecció de la zona o superfície sobre la qual es projectarà quedarà determinada en els Plecs Tècnics, corresponent de forma sintètica a sis inscripcions i un sarcòfag. Un darrer vídeo mapping es projectarà sobre una superfície de nova creació que inclourà relleu i que hem anomenat mapa sala de roma.

Els vídeo mappings resultants tindran en compte la il·luminació general de la sala i dels equips així com les dimensions i característiques reals de les superfícies, segons les imatges que es vulgui projectar, així com el color, la textura i, en general, totes les irregularitats que puguin afectar la seva nitidesa o qualitat.

Interested contractors wishing to obtain further information should go to this link.

The deadline for submission of proposals is 7 June 2023 by 9 am local time.

Contact:

Agència Catalana del Patrimoni Cultural
Portaferrissa 1 (Palau Moja)
08002 Barcelona
Spain